Paper Crazy Quilt – Papier Crazy Quilt

Paper Crazy Quilt - Papier Crazy Quilt Deutsch | English | Links

I love Crazy Quilts, because it is a kind of Freeform work, but I don’t like sewing. So I began to make my quilts on and with paper.
On the photo you see a card I made with this technique.
I didn’t only embroider the seams but I also used some fancy stitches like French Knots e.g. (the red dots on the photo) onto the surfaces.

To make your own Paper Crazy Quilt, find matching papers and cut them into pieces. On the photo I used rectangles, but the typical Crazy Quilt distribution is also beautiful (here you can find some lovely blocks).
Glue the collage on thin paper and then begin embroidering (carefully!) as if it was a real Crazy Quilt (here is an online class for Crazy Quilts).
To finish you glue or embroider your Paper Crazy Quilt on cardboard.

Ich liebe Crazy Quilts, weil es eine Art Freeform Arbeiten ist, aber ich nähe überhaupt nicht gerne. Darum habe ich begonnen, meine Quilts auf und mit Papier zu machen.
Auf dem Foto sieht man eine Karte, die ich in dieser Technik gestaltet habe.
Ich habe nicht nur die Ränder gestickt, sondern auch auf den Flächen einige Zierstiche aufgebracht, wie z.B. Knötchenstich (das sind die roten Pünktchen auf dem Foto).

Um seinen eigenen Papier Crazy Quilt zu machen, muss man farblich passende Papiere finden und in Stücke schneiden. Ich habe auf dem Foto Rechtecke verwendet, aber die typische Crazy Quilt-Verteilung ist auch wunderschön (hier finden sich einige hübsche Blöcke).
Collage auf dünnes Papier kleben und dann (vorsichtig!) sticken, als ob es ein echter Crazy Quilt wäre (hier ist eine Online Klasse zu Crazy Quilts).
Zum Schluss den Papier Crazy Quilt auf Karton aufkleben oder -sticken.

Links:
Crazy Quilt blocks – Crazy Quilt Blocks

Online class for Crazy Quilts – Online Klasse zu Crazy Quilts

English Embroidery Stitch Diagrams
Deutsche Stickstichbeschreibungen

French knots (English) – Knötchenstiche (englisch)
French knots (German) – Knötchenstiche (deutsch)

2 Responses to “Paper Crazy Quilt – Papier Crazy Quilt”

  1. 1 Flexagons « : unikatissima : Trackback on May 18, 2008 at 8:00 am
  2. 2 Crazy Quilt Photo Frame - Crazy Quilt Bilderrahmen « : unikatissima : Trackback on June 9, 2008 at 8:06 am
Comments are currently closed.

  • 252,834 views - Besuche